Для слухачів

 Огляд ЗМІ

Як справити хороше перше враження на роботодавця

Перше враження залишається надовго. Особливо важливо справити перше враження при працевлаштуванні. Ваш зовнішній вигляд, мова тіла і манера поведінки легко можуть все зіпсувати.

При першому знайомстві людині досить буквально декількох хвилин, щоб зрозуміти подобається йому співрозмовник чи ні. А сподобатися роботодавцю під час співбесіди – дуже важливо. Кілька способів, які допоможуть справити вам гарне перше враження.

Стрижка

У першу чергу роботодавець зверне увагу на те, як ви стежите за собою. Він оцінить все: вашу зачіску, манікюр, макіяж. Але не кожен з елементів окремо, а всю картину в цілому. Це як стрижка – не можна підрівняти волосся з одного боку, а з іншого залишити як було. Все має бути гармонійно.

Одяг

Що б ви не наділи, переконайтеся, що це відповідає вашій галузі і самій компанії. Але якщо в компанії можна носити футболки, це не означає, що і футболки без рукавів теж. Наприклад, у банківській сфері прийнятий більш суворий імідж, на відміну від сфери дизайну. Як би там не було, намагайтеся уникати яскравих кольорів і помітних фасонів, які будуть тільки відволікати і збивати з пантелику роботодавця. Головний на співбесіді – ви, а не ваша помаранчева сорочка. Подбайте про те, що надіти на співбесіду заздалегідь.

Прикраси

Різні аксесуари повинні доповнювати ваш зовнішній вигляд, а не бути головною дійовою особою. Залиште великі сережки, кільця і намисто для вечірки. Ви не повинні дзвеніти, коли повертаєте голову або берете ручку.

Мова тіла

Пряма постава під час співбесіди покаже вас впевненою у собі людиною. Це буде хорошим знаком для роботодавця. Не закидайте ногу на ногу, не бовтайте ногами, і тим більше не відбивайте ними якийсь ритм. Вони повинні рівно стояти на землі. Слідкуйте за шкідливими звичками: не кусайте губи, не чіпайте постійно своє волосся, не крутіть в руках олівець і т. п.

Посміхайтеся, підтримуйте зоровий контакт, ваша особа повинна виражати зацікавленість, а не тугу і переляк, байдужість чи безвихідь. Мова тіла може багато що про вас розповісти, тому її потрібно навчитися контролювати.

Рукостискання

Не робіть нічого незвичайного, коли справа доходить до рукостискання. Не потрібно повністю розслабляти руку, надто міцно стискати її або замахуватися аж із за спини, нічого хорошого співрозмовник після цього про вас не подумає. Просто простягніть руку і скажіть щось на кшталт “Було дуже приємно зустрітися з вами”.

Коли ви нервуєте і хвилюєтеся, дуже важко слідувати навіть таким простим порадам. Тому намагайтеся тренуватися вдома в спокійній обстановці, стежте за всіма нюансами, і з часом це все буде відбуватися автоматично. Головне прийняти свої помилки, слабкі сторони і шкідливі звички, щоб вдало з ними впоратися.

За матеріалами сайту Work.ua >>

Огляд ЗМІ

Як влитися у новий колектив

Новенький працівник може не пройти навіть випробувальний термін. Адже ті, хто пропрацював дуже довгий час в організації і зарекомендував себе з хорошого боку, так звані “ветерани”, безсумнівно, можуть змінити рішення керівника.

Якщо виконуєш навіть найулюбленішу роботу, але дуже монотонну, виникає сильна необхідність чимось розважитися. Тому, дуже до речі буває молодий і недосвідчений співробітник. Можна пограти в поганих і злих співробітників. Або просто потішитися цим видовищем.

Наприклад, кухарі змушують своїх “новачків” перед варінням макаронів, продувати їх. І в інших сферах, колеги так само не проти посміятися над молодими фахівцями. А якщо цей фахівець спробує постояти за себе, то може сильно зіпсувати відносини з колективом.

Отже, ви пройшли всі випробування – співбесіда, навчання і в результаті ви – новий співробітник. Перше, що треба зробити, щоб краще розуміти, за що ви повинні відповідати – вивчити детально свою посадову інструкцію. Адже обов’язково знайдеться бажаючий, який захоче передати вам частину своїх нелегких обов’язків.

Якщо ви задумалися над питанням, як влитися в новий колектив, вивчіть порядок і звичаї своє нової роботи. Для того, щоб внести своєчасну лепту в колектив і не опинитися в незручній ситуації, слід уточнити правила проведення свят і днів народжень, прийняті в даному офісі. У багатьох, наприклад, можна влаштовувати маленькі фуршети з солодощами, чаєм і бутербродами. І хтось може сильно образитися, якщо ви забудете про день народження. А от в інших офісах святкування на роботі чого-небудь взагалі заборонено.

Після того, як ви влаштуєтеся на роботу, почастуйте тортиком колег в обідню перерву і познайомтеся з ними ближче. Станьте частиною колективу, не цурайтесь його. Перші робочі дні – це не той час, коли варто бути білою вороною і одинаком, тим більше, якщо ви перебуваєте на випробувальному терміні.

Якщо колега попросить про допомогу в якому-небудь справі – ні в якому разі не відмовляйте йому, а от наступного разу можете відмовитися, навіть якщо у вас буде час. Відмови і згоду потрібно чергувати, аргументуючи це браком часу або своєю зайнятістю, інакше ви ризикуєте стати безвідмовним помічником. І вам просто сядуть на шию.

Запам’ятайте, що запізнення ніхто не вітає. Навіть якщо начальник добрий і лояльний, його заступник може виявитися повною протилежністю, якому ваші витівки не сподобаються. Якщо трапиться так, що Ви виконали свою роботу раніше, не треба займатися самоуправством, а запитаєте чи можна вам раніше піти з роботи.

Якщо потрібно відпроситися, то робити це потрібно двічі: у керівника свого підрозділу і у вищого керівництва. Але дотримуйте субординацію, так як на вас може затаїти злість керівник середньої ланки. Це одне з головних правил, яке допоможе вам зрозуміти, як влитися в новий колектив.

На ваше знаходження в колективі відмінно впливатиме громадська діяльність. Найчастіше, ніхто не хоче займатися тими обов’язками, які не оплачуються. У комерційній структурі така діяльність називається добровільною, а в бюджетних – профспілковою.

Не варто сліпо вірити тим співробітникам, які часто вам посміхаються, тому, як невідомо, що діється в їх душі. Ніколи не варто скаржитися колегам на керівника – на вас можуть донести.

На питання як влитися в новий колектив є тільки одна відповідь: будьте доброзичливі. Для того щоб налагодити хороше ставлення з співробітниками, після робочого часу можна запросити їх в боулінг або кафе. Але не варто занадто нав’язуватися – запросіть один-два рази, не більше. Навіть після цього у колективі складеться хороша думка про вас. Наступного разу колега підійде саме до вас з таким же запрошенням.

Не без винятків, але зазвичай службовий роман не призводить до добра. Звичайно ж, якщо ви все-таки зважитеся на такі відносини, то варто пам’ятати про те, що є ризик втратити роботу. У разі трагічного закінчення роману – про вас напевно розпустять плітки. Та й нікому не захочеться працювати з людиною, з якою тісно спілкувалися до розриву.

Намагайтеся влитися в колектив, так як сьогодні хорошу роботу дуже складно знайти. Трудіться, працюйте на совість, посміхайтеся, проявіть всі свої найкращі професійні та людські якості.

За матеріалами сайту neboley.com.ua >>

Чому вигідно наймати безробітних

05.02.2014

Багато роботодавців переконані, що краще наймати людей, у яких не було тривалої перерви в роботі. У працюючого кандидата більше шансів успішно пройти співбесіду, ніж у кандидата з усіма необхідними навичками, але з трудовою перервою більше шести місяців. Про це свідчить дослідження, яке проводив Північно-Східний університет США.

Керівники кажуть: “Якщо це дійсно хороший кандидат, то роботодавці давно б його найняли”. Водночас, генеральний директор компанії Business Talent Group Джоді Грінстоун Міллер вважає подібний підхід до підбору персоналу неправильним. Набираючи співробітників, необхідно також розглядати кандидатури безробітних та позаштатних працівників.

“Більшість керівників вищої ланки в компанії Business Talent Group були або безробітними, або незалежними консультантами до того, як ми їх запросили на роботу. Слід відзначити, що компанії наймають людей, з якими працювали над спільними проектами до цього. Тому для роботодавців дуже важливе знайомство з людиною”, – розповіла вона.

Менеджерам з персоналу варто розуміти, що людей звільняють і вони самі йдуть з різних причин. Не завжди кандидати з тривалою перервою в роботі – це низькокваліфіковані фахівці. Найчастіше це талановиті люди з досвідом роботи, необхідними навичками та власною базою контактів.

Жоден роботодавець ніколи не знає напевно наскільки успішно буде працювати новий співробітник. Але найкращий спосіб дізнатися про людину – дати їй можливість проявити себе. Тим більше що ті кандидати, які давно в пошуках роботи, готові викладатися по максимуму.

Джоді Грінстоун Міллер дала три поради як наймати людей з трудовою перервою з користю для компанії.

- Люди, які повертаються на ринок праці, можуть принести нові ідеї та оцінити роботу компанії зі сторони. Як правило, у таких кандидатів багато ентузіазму і велике бажання працювати. Також не потрібно забувати, що у них є досвід роботи і корисні контакти.

- Не потрібно покладатися виключно на список потенційних кандидатів. Процес рекрутингу може тривати занадто довго, а багато компаній не можуть працювати тривалий час, наприклад, без топ-менеджера. Тому наймають безробітного претендента, який обіймав аналогічну посаду на попередній роботі. До того ж, такий кандидат готовий відразу приступити до виконання своїх обов’язків.

- Позаштатні працівники є більш затребуваними. Такі фахівці працюють з різними проектами та компаніями, тому у них досвід більший, ніж у тих, хто працює в компанії. Але позаштатників набагато важче вербувати, тому що вони самі вибирають, над яким проектом і з яким колективом хочуть працювати.

Тривала перерва в роботі може пояснюватися як сімейними обставинами, так і труднощами з пошуком роботи. Головне щоб для здобувача час пройшов не дарма, тому можна відвідувати різні курси, працювати віддалено і напрацьовувати мережу контактів.

Запитуючи про тривалу перерву, роботодавець хоче переконатися, що кандидата звільнено не за порушення трудової дисципліни і що він зможе продуктивно працювати в компанії.

- Говоріть чесно. Причини перерви можуть бути різні, роботодавцю важливо зрозуміти мотивацію до праці. Чесність дуже важлива, тому що обман буде швидко виявлений, враховуючи те, що менеджери з персоналу спілкуються між собою.

- Не звинувачуйте зовнішні обставини. Фрази “не було роботи” або “не запрошували на співбесіду” зіграють не на вашу користь. Шукайте причини в собі, в тому, що ви робили не так.

- Особисті обставини. Якщо ви говорите про особисті обставини, необхідно переконати роботодавця, що ви впоралися з усіма проблемами.

- Розкажіть як ви шукали роботу. Доведіть роботодавцю, що ви не сиділи склавши руки. Можна навіть приводити конкретні приклади.

За матеріалами сайту UBR.ua >>

додаток 2

ШАНОВНИЙ ВИПУСКНИК!

 

Львівський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості (далі – ЦПТО ДСЗ) проводить дане опитування з метою об‘єктивного оцінювання якості професійної підготовки випускників. Результати опитування допоможуть покращити зміст освіти та рівень підготовки робітничих кадрів на базі нашого навчального закладу.

Просимо Вас заповнити цю анкету та повернути її нам у конверті, який додається, до ______________ 201__ року. Ваші відповіді є конфіденційними.

Якщо Ви отримали кваліфікацію з двох і більше професій, то відповідь можна надавати за однією із них.

Ми будемо дуже вдячні за Вашу підтримку і співпрацю.

 

З повагою

 

В.о. директора ЛЦПТО ДСЗ          ___________                    Р.Бубняк

(заступник директора)                (підпис)                            (прізвище, ініціали)

 

 

Анкета

 

 

  1. Назва професії (або напрям підготовки), яку Ви отримали.(вказати професію (напрям підготовки) за якою здійснювалася підготовка в ЦПТО ДСЗ)

    ___________________________________________________________________.

     

  2. Ваша стать: ________чол. _________жін. 
  3. Скільки Вам років?___________ до 20 років ;

    ___________ від 21 до 35 років;

    ___________ від 36 до 45 років;

    ___________46 та більше років.

     

  4. Яке твердження найкраще описує причини, за яких Ви обрали цю професію (напрям підготовки)? (можливість обрання декількох відповідей)____________ існує велика ймовірність бути працевлаштованим за даною професією;

    ____________ договір на працевлаштування;

    ____________ потреба в удосконаленні професійної майстерності;

    ____________ достойна заробітна плата;

    ____________ інші причини (зазначте)__________________________________________________________.

     

  5. Вкажіть свій рівень задоволення від навчання за професією (напрямом підготовки) (виберіть лише одну відповідь):1)____________ дуже незадоволений;

    2)____________ незадоволений;

    3)____________ задоволений частково;

    4)____________ задоволений;

    5)____________ дуже задоволений.

    У разі вибору відповідей 1-3 надайте будь-ласка коментар__________________

    ____________________________________________________________________

     

    6. Зазначте, чи навчання в ЦПТО ДСЗ сприяло подальшому працевлаштуванню?

    _____________ так;

    _____________ ні.

     

  1. Якщо не сприяло, то з якої причини? (відповідь надається у разі відповіді «ні» на питання № 6)____________ низький рівень організації навчання;

    ____________ не бажання працювати за обраною професією;

    ____________ відсутність вакансій за отриманою професією;

    ____________ інше (зазначте)_______________________________________________________.

     

  2. Скільки спроб працевлаштуватися Ви зробили після завершення навчання в ЦПТО ДСЗ? (виберіть лише одну відповідь)____________ одна;

    ____________ дві;

    ____________ три і більше.

     

  3. Чи працевлаштовані Ви на даний час?_________так;

    _________ні.

    Якщо обрано відповідь «ні», то наступне питання – № 14.

     

  4. Якщо Ви працевлаштовані на даний час, то чи працюєте Ви за отриманою під час навчання в ЦПТО ДСЗ професією (напрямом підготовки)?_________так;

    _________ні.

     

    Якщо обрано відповідь «так», то наступне питання №12.

  5. Які з зазначених тверджень найкраще описують причини, за яких Ви не працевлаштувалися за отриманою в ЦПТО ДСЗ професією (напрямом підготовки)?(можливість обрання декількох відповідей)__________ працевлаштування є сезонним;

    __________ недостатньо досвіду;

    __________ потрібне подальше навчання;

    __________ відсутність вакансій;

    __________ низький рівень заробітної плати;

    __________ відсутня перспектива отримання житла;

    __________ інші причини (зазначте)__________________________________________________________.

     

  6. Якщо Ви працевлаштовані на даний час, то як швидко після завершення навчання Ви отримали робоче місце? (виберіть лише одну відповідь)____________ до 1місяця;

    ____________ від 1 до 3 місяців;

    ____________ від 3 до 6 місяців;

    ____________ понад 6 місяців

    (зазначте) ________________________________________________________.

     

  7. Де знаходиться робоче місце, куди Ви працевлаштувалися після завершення навчання в ЦПТО ДСЗ? (виберіть лише одну відповідь)____________ за місцем проживання;

    ____________ поза межами області, де Ви проживаєте;

    ____________ м. Київ.

     

  8. Якщо Ви працевлаштувалися поза межами області, де Ви проживаєте, зазначте причину пошуку роботи поза межами області?(можливість обрання декількох відповідей)___________ кращі умови праці;

    ___________ вищий рівень заробітної плати;

    ___________ більше можливостей для розвитку;

    ___________ сімейні обставини;

    ___________ інше (зазначте)__________________________________________________________.

     

  9. Що б Ви хотіли покращити у навчанні в ЦПТО ДСЗ за отриманою Вами професією (напрямом підготовки)? (можливість обрання декількох відповідей)__________ теоретичну підготовку;

    __________ практичну підготовку;

    __________ інше (зазначте)__________________________________________________________

    ДЯКУЄМО!